Koetjes en kalfjes

Er waren tijden (before corona en zo) dat we het ‘gewoon’ over koetjes en kalfjes konden hebben in de kapsalon. Je kent het vast wel:

‘Ga je nog op vakantie deze zomer?’

‘Wat zijn je plannen voor dit weekend?’

‘Wat een weertje hé, het wordt tijd voor het voorjaar!’

Achteraf gezien heerlijke gesprekken! Heel eerlijk!? Ik vervloekte ze soms wel. Maar god wat zou ik er op dit moment graag naar terug gaan…..gewoon over de dagelijkse dingen kletsen, ik zou er een moord voor doen. De gesprekken in de salon draaien op dit moment maar op 1 ding uit:

Ik: ‘Ga je nog op vakantie deze zomer?’

‘Nee joh! We moeten eerst allemaal gevaccineerd worden, anders wordt het niks denk ik. Heb jij al een oproep Marloes? Wanneer mag jij? Oh duurt zeker nog wel even voor jou hé? Je bent nog te jong’

Ik: ‘Wat zijn je plannen voor dit weekend?’

‘Nou ja niks hé?! Niks kan, en niks mag! Het is ook gewoon 1 grote saaie boel, en verjaardagen worden ook al niet gevierd…… oh en wanneer gaan die sportscholen nou weer eens open!?’

Ik: ‘Wat een weertje hé, het wordt tijd voor het voorjaar!’

‘Ja nou ja ik heb hooikoorts in het voorjaar, en dan nies en proest ik alles aan elkaar en dan denken ze allemaal dat ik corona heb!’

Zodra de koetjes en kalfjes gesprekken terug komen, en C verdwenen is zal ik nooit, maar dan ook nooit meer klagen over koetjes en kalfjes gesprekken!

Beloofd!

(ps dit is een blog met een knipoog hé? Ik voer nog steeds erg gezellige gesprekken! Alleen is dit voor mensen met een contactberoep vast héél erg herkenbaar!)

Plaats een reactie