Bingo!

Het zoveelste A-4tje druppelt het huis binnen……ah wéér een bingo van school. Ik kan bijna een zelfgemaakte bingo maken, van alle bingo’s die we nu binnen hebben gekregen. Het begon met de leesbingo. Iedere dag op een andere plek in het huis, of tuin lezen. Op zich leuk bedacht maar met een kind die heel snel afgeleid is, is dat niet écht een optie, aangezien ik hem spelend onder zijn hoogslaper (lees op of onder je bed) aantrof met het boek aan de kant en de lego in de hand. Nou zie hem dan maar weer aan het lezen te krijgen. Toen kregen we de sportbingo binnen van de enthousiaste gymleraar. Streep iedere dag een activiteit af op de sportbingo. Op zich wederom weer leuk bedacht hoor, echt maar ik ben zó blij als het schoolwerk af is laat in de middag, en de kinderen lekker hun eigen ding kunnen doen. Telt stoepranden of gewoon een potje voetballen ook mee op de sportbingo? Ik reken het goed. En dan hebben we tot slot van rekening ook nog een Moederdag bingo gekregen. Op Moederdag mogen de kinderen de hele dag leuke opdrachtjes voor mama doen, en dat afstrepen op een bingo.

Ik staak…ik doe er niet meer aan mee. In deze periode willen wij ze juist de belangrijke dingen waar je normaal weinig tijd voor hebt leren in het leven. Zo hebben we al een band geplakt, zaadjes geplant, een cake gebakken (en alle milliliters en grammen zelf af laten wegen), ze brood laten halen voor de (oude) buurman bij de bakker, samen een wasje opvouwen, de tuin zomer klaar gemaakt, hey wacht eens even……. ik zou hier eigenlijk best een heel leuke bingo van kunnen maken!

(geschreven met een knipoog, want chapeau voor de leraren die deze leuke dingen allemaal bedenken hoor!)

Plaats een reactie